18 Nisan 2010

KEPEKLİ UN VE POĞAÇA

PEYNİRLİ- SADE AĞIZDA DAĞILAN POĞAÇALAR
Yemek söz konusu olunca, hepimizin belli bir damak tadı, çok sevdikleri, sevmedikleri, hatta nefret ettikleri vardır. Favorileri ve asla onsuz olmaz deyip vazgeçemedikleri tatlar vardır. Poğaça da benim için öyle bir yiyecek. Tabi bu sebeple çok fazla yapıyorum ve yaptığım her tarifi bloğa ekliyorum. Aynı, kurabiye tarifleri gibi farklılıklar gösterse de, poğaça tuzluların şahıdır. Ben ise bu sefer, tarifim de kepekli un kullandım. Kepekli unu, el açması kolay böreğimizde de sık sık kullanıyoruz çünkü sağlıklı olmasının yanısıra yapılan yiyeceğin ağızda dağılmasını sağlıyor. Yani bizim tereyağı yada margarin ile yapmaya çalıştığımız olayı kepekli un ile rahatlıkla başarabilirsiniz. Beyaz un gibi birbirine yapışan ve tutan bir yapısı olmadığı için hamur işlerinde ez azından 1/3 ( üçte bir) oranında kullanabilirsiniz. Kalecik kepekli unu tavsiye ederim. Biz hep bu markayı kullanıyoruz gayet olumlu sonuçlar aldığımız bir ürün. Bu poğaça tarifini de şiddetle öneririm. Afiyet olsun...














Malzemeler:
3 su bardağı beyaz un
1 su bardağı kepekli un
1 su bardağı yoğurt
Yarım çay bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı tereyağı- yada margarin
3,5 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1yumurta- içine
1yumurtanın sarısı -üzerine sürmek için

İçi için: Beyaz peynir kullandım ben. Zeytin ezmesi de çok güzel oluyor. Ya da sade poğaça yapmayı da tercih edebilirsiniz.

Unu, kabartma tozunu, tuzu derin bir kaba koyun, ortasını havuz şeklinde açın. Yoğurt, sıvıyağ, tereyağ, yumurtayı ekleyin ve yumuşak bir hamur elde edin. Sadece malzemeler birbirini tutana dek karıştırın, fazla yoğurmayın. Şekil verip tepsiye yerleştirin (içine peynirli harç koyabilir yada zeytin ezmesi sürebilirsiniz). 200 derecelik fırında (önceden ısıtılmış) 18 dakika yeterli oluyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder