17 Nisan 2010

PİZZA

PİZZA PERFECTOO...    Pizza yapmayı seviyorum çünkü malzeme açısından özgün seçimler yapabileceğiniz bir yemek. Hem hamuru hem de içeriği bakımından bu böyle. İster ince, kıtır hamur..ister pofuduk ve yumuşacık olsun, pizza lezzetli bir seçim. Bu ise benim, kuralları biraz aştığım bir tarif. Beyaz un, sosis, sucuk...vs. ama tarifin içinde beni en mutlu eden detay, iri iri doğranmış mantarlar.Bazen de kurallar yıkılır işte..ama bazen! Afiyet olsun ...                                                    


























Malzemeler:
3,5 su bardağı un
1 paket instant maya
1yumurta
1çay bardağı yoğurt
yarım çay bardağı ılık su
3 çay kaşığı tuz
yarım çay bardağı ayçiçek yağı

İç malzemesi:
Su ile inceltilmiş domates salçası- 3 yemek kaşığı yeterli
Kekik
Domates- küp küp doğradım
Sucuk- Salam- Sosis vs..- Herhangi bir et ürünü
Mantar
Kaşar peyniri- Dil peyniri de kullandım

Tüm hamur malzemesini bir kaba koyup yumuşak bir kıvam elde edin. İnstant mayayı, su yada süt ile eritmeyim direkt unun üzerine dökün. Elde ettiğiniz hamurunuzu ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın, yaklaşık 1- 1,5 saat. Ben mayalanması çabuk olsun diye, o sırada programını tamamlamış bulaşık makinasının içine koydum, tabi üzerini sıkıca kapayarak. Çünkü ılık ortamlar hamurun mayalanmasını çok daha kolaylaştırır.
Mayalanan  hamuru, un yardımı ile açın. Salçasını kekiğini sürün tabana. Sonra rendelenmiş peyniri koyun. Daha sonra malzemeleri dizmeye başlayın. 200 derecelik fırında 20 dakika pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder