19 Ağustos 2011

ELBASAN TAVA

Çok Severim Hemde Çok Çok!

Yıllardır, babamın bizi götürmesini iple çekerek gittiğim ve orada zevk ile yediğim Hacı Abdullah' ın elbasan tavasından sonra artık tarifi deneme vaktinin geldiğini düşündüm. Kısaca özetlemek gerekirse gayet başarılı bir sonuç elde ettiğim için kendime bir aferin verdim izninizle :) Tek eksiğim kuzu eti kullanamamış olmamdır. Ondan gayrısı damaklarda lezzet olarak kalır. Afiyet olsun !







Malzemeler:

300 gr dana kuşbaşı ( normalde kuzu kullanılır )
1 su bardağı bezelye
2 orta boy patates
1 havuç

Sosu için:

1,5 su bardağı yoğurt
1 su bardağından biraz az un
et suyu
1 yumurta sarısı
tuz

Dana kuşbaşımızı az yağ ile kavurmaya tencereye alıyoruz. Suyunu bırakıp çekmesini bekliyor ve ardından iyice dağılıp yumuşayana kadar pişiriyoruz ( ben düdüklüde pişrdim. düdüklüden çıkan 1 su bardağı et suyunuda sosa kattım.)

Buarada patates ve havuçları küçük küpler şeklinde doğrayıp ya suda yada buharda ( ben, etlerim altta pişerken üstte buhar tepsisinde patatesleri pişirdim) dağılmayacak şekilde pişiriyoruz.

Sos içinse, yoğurdu, unu ve çıkan et suyunu 2 çay kaşığı tuz ile ocakta koyulaştırıyoruz. Muhallebi kıvamına gelen sosu ateşten alıp biraz ılındırınca yumurtasını katıp iyice karıştırıyoruz.

Tencereden aldığımız etleri borcama yayıyoruz, üzerine patates, bezelye, havucu dağıtıp sosunu gezdiriyoruz. En üste de rende kaşarı serpip 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişriyoruz. Afiyet olsun.

1 yorum:

  1. çok güzel bir tarif olmuş elinize sağlık fotoğraflarda çok hoş olmuş

    YanıtlaSil