10 Şubat 2013

Muhallebili Kemalpaşa Tatlısı...

Hem şerbetli hem de sütlü bir tatlıyı aynı tarifte denemek istemez misiniz?
Peki biryandan çok pratik olan ama sanki çok uğraşılmış gibi de duran bu lezzete ne dersiniz?
Kemalpaşa ve muhallebinin muhteşem uyumu!

Hani klişe satış kampanyaları olur ya :) Aynı onun gibi oldu :))

Velhasılı bu tarife internette rastladım diye hatırlıyorum. Bizim kadınlarımız çok pratik, yaratıcı ve becerikli. Tarif zenginliği yaşatıyorlar bize. Ben de en son kızkardeşimin nişan hazırlıkları sırasında misafirlerimize yapmıştım bunu. Hanımlar çok beğendiler. Bizde çok beğendik.

Tek porsiyonluk yapıldığı gibi bu şekilde yani borcamda da gayet güzel oluyor.

Panpankedi tavsiye eder...









1. Malzemeler resimde gördüğünüz şekilde.

2. Öncelikle marketlerde satılan hazır kemalpaşa tatlılarından 1 paket edinmelisiniz.

3. Paketin üzerinde ki talimatlara uygun olarak tatlınızı hazırlayın ve borcamınıza yerleştirin. Buarada ben pakette yazılı olan 800.gr şeker yerine, 500gr kadar koydum. Daha hafif oldu. Siz damak tadınıza göre ayarlamalarınızı yapabilirsiniz.

4. Daha sonra muhallebi için 1lt sütü tencereye koyup üzerine un,nişasta ve şekerini ilava ederek kaynayana dek pişirin ve oldukça akışkan bir krema elde edin.

5. Hazırladığınız muhallebi biraz ılınınca yavaş yavaş kemalpaşaların üzerine dökün.

6. Üst süslemesini dilediğimiz kuruyemiş veya baharat ile yapabilirsiniz. (Örn; fındık, fıstık, ceviz, badem, tarçın, hindistan cevizi, nar taneleri vs...)

7. Süslemenizi yaptıktan sonra ki ben her tepeciğin üzerine biraz tarçın ve fındık kırığı ilave ettim, buzdolabında 1-2 saat soğutun.

8. Afiyet olsun.


4 yorum:

  1. hiiim nefis olmus ellerinize saglik, evde duran bir paket Kemal pasayi ayni böyle denemek gerek, selamlar....

    YanıtlaSil
  2. İlginçmiş :) ben en çok kemalpaşanın üzerine tahin döküp yemeyi seviyorum. Bi de öyle deneyin derim. Enfes ve değişik oluyor.

    YanıtlaSil
  3. Hiç denemedim, ben kemalpaşayı tahinle seviyorum.Sizinkini de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  4. Evet sahiden tahinlisi de çok güzel oluyor. Yorumlarınız için teşekkür ederim hanımlar :) Selamlar benden...

    YanıtlaSil