10 Şubat 2013

Elmalı, Mandalinalı Kek...

Kalan Meyvelerle Nemli Bir Kek...

Kek tercihim her zaman için taze meyvelerle yapılmış nemli olanlardan yanadır. Kuru kuru pastane keklerini hiç sevmem. Durum böyle olunca, dolap ve kiler temizliği yapmayı çok seven ben, kıyıda köşede kalmış meyveleri hep bu tür tariflerde kullanırım. Çoğunlukla kitaplardan, dergilerden değilde, kendi kendime ve evimde olan malzemelerin beni yönlendirmesiyle tariflerimi oluştururum. Uydurma yemeklere bayılırım :)

Bu keki de geçenlerde dolabın meyve gözünden çıkardağım son birkaç elma,mandalina ve limon ile yaptım. Biraz da damla çikolata ile süsledim. Tarçın da olur yada biraz şeker de... O an canınız nasıl istiyorsa ve elinizin altında ne varsa tabii ki.

Ve ayrıca malzemeler bölümünde de göreceğiniz gibi 2 paket kabartma tozu kullandım. Normalde hiçbir tarifimde ve kekimde 2 paket k.t. kullanmam fakat bu kekin içi yoğun meyvalı olduğundan şişmesiyle ilgili sorun yaşamamak için denedim. Gayet başarılı oldu. Bir paket k.t ve 1 çay kaşığı karbonatla da olur, bu tür tarifler de var.

Sonuç olarak harika bir kek oldu. Meyvalı ve ıslak ıslak keklerden hoşlananlar bayılacak.

Panpankedi tavsiye eder.









1. Malzemeler yukarıda verildiği gibi şimdi geçelim hazırlanışına.

2. Klasik kek yapımına başlayıp, yumurta ile şekerimizi köpürtüyoruz.

3. Ardından sırası ile süt, yağ, 1 elma rendesi, 2 mandalinanın suyu, 1 limon suyu ile biraz daha karıştırıyoruz.

4. Son olarak üzerine un ile birlikte kabartma tozlarını ve vanilyasını ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Un miktarını ben 2,5 bardak kadar koydum yine de bu ayarlamayı kendiniz yapmalısınız çünkü kullanılan her malzeme farklılık gösterebiliyor.Kısacası ununu yavaş yavaş katarak yoğun ama akıcı bir kıvam elde etmeye çalışın.

5. Ardından hamuru kalıbnıza döküp üzerini ince ince dilimlediğiniz elmalar ve bir parça damla çikolata ile süsleyin.

6. Isıtılmış fırında 170 derecede 35 dakika pişirin. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder