03 Şubat 2013

Yumuşak pastane poğaçası, saçaklı da diyolla...

Geceden Mayalanan Hamurla Yapılan Sütlü Mayalı Sandviç...

Uzuuuuun bir aradan sonra herkese yeniden merhaba. Fotoğraf makinamın arızalanması sebebi ile blog yazılarıma bayağı ara verdim ama aslında iyi de oldu. Arada dinlenmeli, yeni yeni izleyicilerin sizi bulmasına fırsat vermelisiniz.

Çok uzun zamandır hamur işi yapmıyorum aslında. Şeker durumlarımın iyileşmesi daha normale gelmesi için ve kaybettiğim düzenimi bulmak adına çok çok dikkatliyim. 3 aylık şeker ortalamamı yani HA1c' mi %7.7 den %6.7 ye indirdim ki bu büyük başarı. Şimdi hedef % 5.7 ki bu oran olması geren değer aralığıdır.

Karbonhidratı kesince, şekerim de, aldığım insülin oranları da düştü. Kendimi inanılmaz sağlıklı ve hafif hissediyorum. Tüm diyabetli arkadaşlarıma karbonhidratı - bizi en çok yoran- hedef olarak gösteriyorum ki, dilerseniz uyguladığım diyetimi örnek olması açısından şeker ölçümlerimle birlikte paylaşabilirim. Ne kadar fark ettiğini görmenizi isterim çünkü bu sizi de harekete geçirecektir.

Anlayışınız için teşekkür ederek tarifime geçiyorum :)

İşte anlattığım gibi sağlık olsun, teknik arıza olsun birtakım sebeplerden dolayı ara verdiğim hamur dünyasına minik bir adım attım. Sonuçta yapmak illa da çok fazla yemek anlamına gelmez.
Uyguladığım tarif çok güzel oldu ama ben yinede karbonhidrat olması sebebi ile mesafeli yaklaşarak diyetimi bozmadım. Arada olur böyle ;)

Bu tarif, hani pastanelerde satılan yumuşak içi boş poğaçalardan. İçine rende kaşar doldurup saçaklı da diyorlar. Gayet hafif ve kolay bir tarif. Mayalanma süresini geceye bırakmanızı tavsiye ederim. Hamuru geceden mayalamanın hiç bir olumsuz tarafını görmedim aksine zaman ve mayalanma açısından inanılmaz iyi oluyor. Ben poğaçaların içine labne sürüp maydonozladım. Siz alternatif tatlı yada tuzlu seçenekleri uygulayabilirsiniz.

Aşağıda ki ''Devamı burada'' yazısına tıklarsanız tarifle ilgili detaylı yazıma ulaşırsınız.

Panpankedi tavsiye eder...:)













Malzemeler:

Malzemeler ilk fotoğrafın üzerinde yazdığı gibidir. Geçelim hazırlanışına.

Ben hemen yatmadan önce verdiğim ölçülerle yumuşak yapış yapış bir hamur yapıp üzerine nemli bir bez kapatıp dolaba attım.

Öncelikle 1,5 su bardağı unu kaba koyup ortasını havuz gibi açtım. Sonra tuzunu, bir yumurtanın beyazını, ayrı bir kapta karıştırdığım süt,su,şeker ve mayayı ( aynı kaba alıp şeker ve maya iyice erisin diye bir iki karıştırın) ekleyip el çırpıcısıyla çırpmaya başladım. Üzerine yaklaşık 1,5 bardak kadar daha un ekledim ama yavaş yavaş çünkü ölçüleri doğru versekte kullandığımız ürünler faklı olabilir. Yine ihtiyatlı gitmek gerekir yani. Sonrasında hamur kıvamını aldı ve üzerine güzelce ıslattığım ve sıktığım bir bezi, hamurun hemen üstüne değil kabın üzerine kapak gibi kapattım.

Sabah kalktığımda kap ağzına kadar hamurla dolmuştu. Ellerimi ayçiçek yağı ile yağlayıp ( çünkü hamur cıvık oluyor) hemen şekil vermeye başladım. Hamur toplarınız ilk yaptığınızın 2 hatta 3 katına ulaşıyor bu sebeple boyutu iyi ayarlayın yoksa devasa poğaçalarınız olur :))) 2santim yani 2parmak kadar aralıklarla yerleştirip üzerine yumurtasını sürün ( Onuda geceden ayırmıştım) . 200 derecelik ısınmış fırında 15-20 dk. Zaten piştiğini kokusundan ve görüntüsünden gayet net anlarsınız.

Gerisi ise size kalmış. İster kaşar peyniri rendeleyip koyun aralarına, ister labne sürüp ağızlarına maydonoz yada biber bulayın . Orasına karışmıyorum size kalmış. Arife tarif gerekmez diyerek çekiliyorum efendim :)

Afiyet olsun.





6 yorum:

  1. Resimlere bakarken açıktım,nefis görünüyorlar.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumun için teşekkürler Nursen :)

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuslar belli,gece gece canim cekti,ellerinize saglik diyorum,kolay gelsin size,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. benim hamur kabarmıyor ayrıntılı bilgi rica olunur....

    YanıtlaSil
  5. Hamurun kabarmaması,

    1.tam olarak mayalanmamasından olabilir. İnstant maya kullandıysanız bir sorun olmaz aslında. Yaş maya olsa sıcaklığı tutturamamışsınız derdim.

    2. Kullandığınız un ve mayanın ( yada kabartma tozunun) tazeliği de önemli. Geçenlerde başıma böyle birşey geldi. Farkında olmadan tarihi son bulmuş bir instant maya kullanınca sonuç pek iyi olmadı tabii ki.

    3. Kullandığınız likitlerin çok soğuk olmaması da lazım. Ilık olmalı.

    4. ve son olarak mayalanmaya en az 1 saat ayırmalısınız.


    Bunların dışında aklıma olabilecek başka bir sorun gelmiyor. Umarım yardımcı olur bu bilgiler.

    Teşekkürler :)

    Buarada ''Bir Terazi Kızı'' güzel yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Tarifte yag yok mu
    Ayrica alttaki bir cimdik tuz nerde kullaniliyor

    YanıtlaSil