19 Ağustos 2011

PERDE PİLAVI

İlk Deneme... Ne uzun zaman oldu bloğuma tarif ve yazı eklemeyeli. Bazen olur ya işte, iş,güç, birsürü oyalamaca.. ama tariflerimi toparladım, yaptıklarımı fotoğrafladım, hepsini biriktirdim. İlk olarak geçen hafta yaptığım perde pilavını eklemek istedim . Çok sevdiğim bu tarif beni çok da fazla düşündürdü açıkçası. çünkü etrafta o kadar çok /farklı tarif var ki! Yapmış olduğum tarifin hamur kısmı tam istediğim daha doğrusu olması gerektiği gibi klasik bir perde oldu :) Pilavı da aynen öyle oldu ama hamur insanı daha çok yoruyor. Tarifimi içi açılmış, pilavı gözükür şekilde de görüntülemek isterdim ki buna çok önem veriyorum aslında ama  iftar davetinde kimseleri sofrada bekletmek istemedim...ama bir dahaki sefere söz!








Malzemeler:
Pilav için:
1 tavuk göğsü
bir avuç fıstık
bir avuç badem
bir avuç kuş üzümü
karabiber
1 su bardağı pirinç
1,5 su bardağı tavuk suyu- su

Hamur için:

2 su bardağı un
2 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı yoğurt



Öncelikle, göğüs etini haşlayıp çıkan suyunu bir kenarda bekletin. Ayrı bir tencerede bademleri kavurarak işe başlayın, ardından fıstıkları ve pirinci ekleyin. Üzerine tavuk suyunu ekleyin ( bir buçuk bardağa tamamlanması için sıcak suda ekleyebilirsiniz). 3 çay kaşığı tuz ,1 çay kaşığı karabiber ve kuş üzümünü de ekleyip demlenmesi için kapağını kapatıp altını kısın.


Hamur için unu kaba alıp ortasını açtıktan sonra, 3çay kaşığı tuz,yumurta ve yoğurduda ekleyip sertçe bir hamur yoğurun. Merdane ile yarım santim kalınlığında açtığınız hamuru, tereyağı ile yağlayıp bademler ile süslediğiniz derin kaba serin. İçerisine demlenmiş hazır pilavı ekleyin ve üzerini kapayın.

200 derecelik fırında ilk 20  dakika üzeri folyo ile kapatılmış şekilde ve daha sonraki 20 dakikada üzri kızaracak şekilde açık pişirin.

Hamurun rengi iyice kızarınca fırından alıp dinlendirin. Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder