24 Mart 2014

ISPANAK SOSLU TAVUK PATATES

Herkese merhaba. Uzun bir ara verdiğim blog hayatıma yeniden dönmek benim için heyecan verici. Günler sonra paylaşacağım ilk yemek, tamamen doğaçlama ortaya çıkmış bir tariftir. Tadını çook beğendiğimiz bu yemek Panpan'ın menüsünde yerini aldı:) 


Kremalı yemeklere bayılırım. Bu tarifide klasik körili-kremalı tavuk göğsü olarak yapacaktım ki, dolapta hazır bekleyen bir parça ıspanak beni yoldan çıkardı. Kesinlikle tavsiye edeceğim bir yemek oldu ve hemen sizinle paylaşmayı istedim. Kremalı tavuğu çok sevenler bu tarife  de bayılacaklar.


Bir diyabetli olarak patates oranına dikkat ettiğiniz sürece sizi yormayacak bir yemek. Kullandığınız krema, yağ oranı ile kilonuzu tehdit eder elbette ama kırk yılda bir yenebilir gayet lezzetli bir tarif.


Panpankedi tavsiye eder:)









Hazırlanışı:

1. Kuşbaşı doğradığınız tavukları 2-3 yemek kaşığı ayçiçek yağı ile ateşe atın. Tavuklar renkleri değişinceye ve sularını çekinceye kadar pişsinler.

2. Bıraktıkları suyu çeken tavuk göğüslerinin üzerine küp küp kesilmiş patatesleri ekleyip bir 5 dk. da bu şekilde kavurun.

3. 5 dk.lık kavurma sonunda bir küçük kutu (200ml) kremayı ve 2 çay kaşığı tuzu yemeğe ekleyin.

4. Bu arada temizlenmiş 10-15 dal ıspanağı,2 diş sarımsakla rondodan geçirin ve kremalı tavuk karışımına ekleyin.

5. Patatesler yumuşayıp pişinceye dek kısık ateşte pişirin.

6. Afiyet olsun.


1 yorum:

  1. Çok güzelmiş ben bunu deneyeceğim, sağol KKL'li arkadaşım, sevgiler :)

    YanıtlaSil