17 Ekim 2012

En Kolay Çok Kolay Mısır Ekmeği

Mini Mısır Ekmekleri...

Herkese yeniden merhaba. Birkaç haftada toparlayıverdim kendimi. Halen dinlenmedeyim gerçi ama bloğumun bu garip hali beni çok üzüyor. Bu sebeple çok sevdiğim ve çok pratik bir tarifi paylaşmak istedim.

Ben mısır ekmeğine bayılırım. Eğer sizde seviyorsanız bu tarifi deneminizi tavsiye ediyorum. Zaten mısır ekmeği sade bir tariftir. Mısır ekmeği genellikle tavada yayılarak büyük,yassı,yuvarlak şekilde yapılmaktadır. Ben minik minik şekil verdim ki hemencik pişsinler diye. Gayet lezzetli ağızda dağılan bir ekmeğim oldu.

Besin değeri oldukça yüksek bu tarifi şeker hastaları daha dikkatli tüketmelidir. Mısırın karbonhidrat değeri yüksektir. Normalde bir dilim ekmeğin kh. değeri 15 gr. dır ( ki beyaz, kepekli, çavdar vs. olması ekmeğin kh. değerini değiştirmez). Mısır ise şeker oranı ve kh. değeri yüksek bir sebzedir ve ekmek oluncada bu değerini aynen taşır. Aman dikkat.

Afiyet olsun.

Hepinize sevgiler...









Malzemeler:

1 su b. mısır unu
Yarım çay b. su
Yarım çay bardağı yoğurt
Tuz - 1 çay kaşığı


Hazırlanışı:

Tüm malzemeyi derin bir kapta karıştırıp yapışkan bir hamur elde ediyorsunuz. Hamura elinizle yuvarlak şekiller verip yapışmaz - döküm bir tavada üzerine biraz zeytinyağı ve yoğurt sürerek kısık ateşte pişirmeye başlayın. Bir yüzü iyice kızarınca diğer yüzünüde pişirin. Yaklaşık 15-20 dk. da 3 küçük ekmek pişiyor.

Afiyet olsun.



6 yorum:

  1. Şahane deneyeceğim ilk fırsatta, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler. Moda ile ilgili yazınıza bayıldım buarada. Detaylı yorumlarımı yazacağım inşallah.

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Offfff...
    Eline sağlık.

    Blog dolaşan ve şişen anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  4. Çok şirinler :)
    Şifa olsun...

    YanıtlaSil
  5. Yorumlarınız için teşekkürler ''Çiğdem'' ve ''ZEL'' :)

    Natalija, thanks for your comment :)



    YanıtlaSil