28 Temmuz 2012

Az Şekerli Elmalı Pay

Rustik Elmalı...

Bir torba dolusu bahçe elması ile ne yapılır ki ? Ye ye bitmez :) Bereketli bir yaz çok şükür . Ekşi bahçe elmalarımız ile bir pay yapmak aklımdaydı kaç gündür ve en sonunda lezzetli mi lezzetli ve bir o kadar hafif elmalı payımı hazırladım. Tarifte çok az şeker ve malzeme var.Çabuk, kolay, detaysız ama bir o kadar leziz bir tatlı. Ne demişler, "az çoktur".

Yaz için oldukça uygun ve üzerinde sütlü dondurma ile harika olur. Tarife rustik elmalı pay da diyorlar çünkü malum gösterişsiz ve eski usul. Hepsi bu işte :)

Afiyet olsun.













Hazırlanışı:

Öncelikle daha hızlı olması için tarifi hazırlarken mutfak robotu kullandım ama elle yoğurarakta hazırlanabilir.

1. Unu ve küp küp kesdiğim soğuk tereyağı belendra koyup 10 sn. kadar karıştırdım.

2. Üzerine yoğurdu ve şekerini de ekleyip bir 10 saniye daha karıştırıp hamuru blendırdan çıkardım.

3. Bolca unladığım tezgahta hamuru toparlayıp elmaları hazırlayana dek buzdolabında beklemeye bıraktım.

4. 4 adet elmanın kabuklarını soyup, ince ince doğradım.

5. Derince bir kaba biriktirdiğim elmaların üzerine tarçınını ve limon suyunu ilave edip birkaç kez karıştırdım.

6. Hamuru dolaptan alıp alt ve üstünü unladıktan sonra merdane ile tabak büyüklüğünde açıp, yağlı kağıt serdiğim tepsinin üzerine aldım.

7. Hamuru birazda tepsisinde el yordamı ile genişletip elmaları ortasında koydum ve yanlarını kapamaya başladım.

8. Hamurun üzerine toz şeker gezdirip 200 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20 dakika üzeri iyice kızarana dek pişirdim.

Hepsi bu. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder