22 Eylül 2011

El Açması Kıtır Börek

Karbonatlı Gevrek Börek

Annemin yıllardır yaptığı, oldukça lezzetli olan bu tarifi ben şekil değişikliğine uğrattım azıcık :) Annem kol böreği şeklinde sarardı tepsiye, bense tek tek milföy tarzında yaptım. Kesinlikle tavsiye ettiğim bir tarif. El açması olduğuna bakmayın en fazla 1- 1,5 saatinizi alır o da ben tek tek açtığım için. Fırından çıkar çıkmaz bir güzel, ertesi gün ayrı güzel, ısıtıp ısıtıp yiyebileceğiniz ve lezzetini kaybetmeyen bir börek.












Malzemeler:

2 yumurta
Yarım limon suyu
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay bardağı su
1çay bardağı sıvıyağ ( ben fındıkyağı kullandım)
3 çay kaşığı dolusu tuz
yarım paket karbonat
4-5 su bardağı un


İç harcı:

100 gr. kıyma
Yarım kilo ıspanak
2 orta boy patates
1 yemek kaşığı salça
1 orta boy soğan

Öncelikle hamur için derin bir kaba 2 yumurtayı kırıp, su, yağ, yoğurt, tuz, limon suyu ve karbonatı ekleyip karıştırın. Üzerine yavaş yavaş ununu ekleyip yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru 12 bezeye ayırın ve dinlenmeye bırakın.

O sırada iç harcı hazırlayabilirsiniz. Bir orta boy soğanı tavada pembeleştirip üzerine kıymasını koyup kavurun. Bir kaşık salça ekleyip, ıspanağınıda koyun. Ayrı bir yerde patatesi haşlayıp, soyun ve ıspanaklı harcın içerisine ekleyin onu da. Harcı soğumak için bir kenarda bekletin.


Minik bezeleri, nişasta ile incecik açın ve üzerine 1 yemek kaşığı kadar sıvıyağ sürüp dört tarafından katlayın. ilk önce karşılıklı 2 kanadını daha sonra diğer 2 kanadını üst üste getirip kare şeklini aldırın. İç harcını da ortasına yerleştirip kapatın.

Böyle böyle tüm bezeleri hazırlayıp tepsiye yerleştirin.

200 derecelik önceden ısınmış fırında, 25 dakika pişirin.

Afiyet olsun :)

2 yorum: