15 Nisan 2011

ALMAN PASTASI

            ALMAN PASTACIKLARI


Çoook uzun zamandır mutfağa hasret kalışım ki bu durum geçen gün tarif patlaması yaşamama neden oldu :)

Elim değmişken, ehh bide fırının sıcağına hani, anneciğimin eskiden bize sık sık yaptığı Alman pastasını, acılı kurabiyeyi ve tarçınlı- havuçlu kekimi yaptım. Hepside harika oldu.

Tariflerden en sevdiğim Alman pastası. Aslında tarif orjinalinde, tek ve büyük bir pasta şeklinde hazırlanıyor ama biz arada bu şekilde de yapıyoruz. Porsiyonlama açısından daha iyi ve görüntüsüne bakarsanız daha şirin .

Afiyet olsun.








Malzemeler:

Kek için:

1 Çay bardağı ılık su
1 çay bardağı ayçiçek yağı
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı tozşeker
1 yumurta
1paket kabartma tozu
2 çay kaşığı karbonat
Un

Krema:

3 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı buğday nişastası


Kek için tüm sıvıları karıştırıp ( yumurta da dahil) daha sonra ununu ilave etmeye başlayın. Unla birlikte, karışıma karbonat ve kabartma tozunu da eleyin. Çok sert ve katı olmayan ama tepside dağılmayacak bir hamur elde edin. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye, kepçe kepçe hamurdan koyun. 180 derecelik fırında 15 dakika pişirin.

Krema için tüm malzemeyi karıştırıp tencereyi fırına alın. Krema 10 dakika sonra koyulaşmaya başlayacaktır. Kaynamaya başlayınca altını kapatın.

İyice şişip hafif kzaran keklerinizi fırından çıkarın ve ortadan kesin. Ilınan kremayı keklere paylaştırın ve üzerlerine pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun.


 

5 yorum:

  1. şu saatte çayımın yanında olsa ... nasıl nefis gözüküyorlar anlatamam ... ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ay ben bu pastalara bayıldımmm, :) bende yapamk istiyorumm.ilk gelen misafire yapıcam anacım.ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğin pastlaardan bir tanesidir.Çok güzel olmuş pastacıların.Ellerinize sağlık.


    Selamlar;

    YanıtlaSil
  4. Güzel yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Bu ''blogspot'' sorunundan dolayı pek ümidim olmasa da tarif ekledim. Görüyor olmanıza sevindim ama hala sorun var sanırım
    :(

    Tekrar teşekkürler . Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. bende tarifi göremiyorum ama pstalar görünmüycek gibi degil ye beni diyorlar nefis olmuş:)

    YanıtlaSil