07 Şubat 2011

DM- Diabetes Mellitus

Diabetes Mellitus yani Şeker!

Herkese selam. Uzun bir aradan sonra bloğumla tekrar haşır neşir olabilmek beni mutlu etti. Yoğun ve zaman zaman sıkıcı geçen bir dönemin ardından şimdi daha rahat gibiyim... Ve bu zaman içerisinde blogda şeker hastalığı ile ilgili çok da fazla bilgi paylaşmamış olduğumu farkettim. Bu yüzden yararlı olabileceğine inandığım, ''Diyabet''le ilgili birçok konu başlığı oluşturdum.

Tariflere devam ama bundan sonra daha çok bilgi :)

Diabetes = akıp giden; Mellitus= ballı idrar anlamındadır.

Kelime anlamına bakıldığında şeker hastalığını gayet iyi özetlediğini söyleyebiliriz. Durumu tam olarak yansıtan bir isim.

'Diyabet, bir hastalık değil ''yaşam tarzı'' olarak algılanmalıdır '. Sanırım benim gibi tüm diyabetli arkadaşlarımın doktorlarından duydukları ilk cümle budur :) Evet diyabet bir yaşam tarzıdır. Artık siz, düzenli yemek saatleri ( 3 ana 3 ara öğün), düzenli spor aktiviteleri, şekersiz beslenme alışkanlığı olan disiplinli ve düzenli birisinizdir..ve uzaktan bakıldığında bu tür bir yaşam aslında tüm insanlığın uyması gereken bir şekildir. Çayın tadına daha çok varır, daha rafine zevklere sahip olur ve detaycı biri olup çıkarsınız. Olumlu bir değişimdir bu aslında ve size pek çok şey katar. Daha çok öğrenir ve daha çok öğretirsiniz :)

Aşağıda hepimiz için faydalı olabilecek bazı bilgileri paylaştım. Sadece başlangıç olarak elbette. Devamı gelecek ...










Not: Kullanılan tüm bilgiler, T.C Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı' ndan Hale TOSUN' un Yüksek Lisans Tezi' nden alınmıştır.




1 yorum: