03 Aralık 2010

AYVA TATLISI

Üzgünüm ama ayva tatlısı böyle olur..:)

Kıpkırmızı bir ayva ve yine kırmızıya boyanmış bir şerbet ne kadar iştah açıcı ki Allah aşkına. Her ne kadar kırmızı, yeme konusunda uyarıcı bir etkiye sahip olup, yiyecek ile ilgili çoğu firma ve ürünün rengi olsa da, bu kural, güzelim, tazecik ayvalar için geçerli değil bence. Doğallıktan yanayım ve iştah açıcılığı her zaman sadelikte bulurum. Bu tatlı gayet hafif, insanı baymayan, doğal, lezzetli bir tarif oldu. Gıda boyasını hiç bir tarifte desteklemeyen ve her fırsatta gereksiz gördüğümü dile getiren ben, en çok da ayva tatlılarının başına gelenlerden sıkılırdım. Hatta bugün, bir ayva kompostosu içtim ki, feci! Yine boyalı yine kırmızı. Ne gereği var anlayamadım ve yine protesto :)

Tüm diyabetli arkadaşlarıma meyve tatlılarını öneriyorum. Bu ayva tatlısının iç oyuğunda, kaymaklı dondurma yada halis kaymak olur ve şerbetli tatlıyı hafifletir, harika yapar ama Işıl (annem) bu sefer, rendeleyip şöyle bir tavada çevirdiği tarçınlı elma içlerini koymuş. Bu haliyle de çok hafif ve güzeldi. Tavsiye edilir. Annemin ellerine sağlık :) Sizlere afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder