19 Eylül 2010

Gezinen Tadlar- 2

VAR MI  ' BİR KAP EV YOĞURDU' GİBİSİ...

Yok! O kadar yemeğin ve türlü türlü lezzetin içinde, insanın canı deli gibi bu ikiliyi ister mi? Yoğurt- ekmek..ama babaannenizin tazecik köy sütüyle mayaladığı yoğurdu ile leziz köy ekmeği demek istedim.
Buralarda (İstanbul yani) böylesini bulamazsınız belki ama bizden daha şanslı olanlarda var elbet. Hatta şimdi bu yazıyı okuyup bana acıyor bile olabilirler. Vah beni...Yaklaşık 1 ay dolapta durupta bir türlü bozulmayan yoğurtlara mecburuz :( Oysa evde yoğurt yapması mümkün. Tarif aşağıda..zaten bunu çoğu kimseden de öğrenebilirsiniz. Tavsiye edilir. Ben de köyde yoğurt ekmekle serin zamanlar yaşadım çok şükür. Güzeldi, lezzetliydi ve biliyorum ki çok sağlıklıydı. Yeniden yemek kısmet olur inşallah...Ayrıca tüm diyabetli arkadaşlarım için yoğurt ve sütün karbonhidrat değerini hatırlatmak gerekirse, 1 su bardağı dolusu yoğurdun ve yine 1 su bardağı dolusu sütün 12- 15 gramlık karbonhidrat değeri bulunmaktadır. Glisemik indeks diyetleri  ve karbonhidrat sayımı yapan herkes için iyi alternatifler. Tabii az yağlı olanları tercih ederseniz çok daha iyi olacaktır. Hepinize sağlıklı günler, lezzetli zamanlar...



















Ev Yapımı Yoğurt için:

Örnek Ölçü: 1 kilo süte 1 yemek kaşığı yoğurt.

Öncelikle süt kaynatılır ve sonrasında ılınmaya bırakılır. Serçe parmağın dayanacağı sıcaklıkta ise,bir kaşık yoğurt , süte karıştırılır ( mayalama işlemi). Tencerenin kapağı kapanıp, genişçe bir bezle sarmalanır. Sarsılmayacağı karanlık bir köşede 12 saat bekletilir. Bu süre sonunda buzdolabına alınır ve birkaç saat daha bekletilerek iyice kalıplaşması sağlanır. Sonrada afiyetle yenir.

3 yorum:

  1. Merhabalar, Şifa dolu süper bir lezzet ellerinize sağlık. Bugün bloglardan seçmelerde lezzet adasının saç kavurması tarifi yayınlandı.(http://gencalsabahattin.blogspot.com/)
    Sizinde her pazartesi yayınlamasını istediğiniz yemek tariflerinizi beklerim.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. canım babam yoğurdumuzu hep mayalardı yani bir başlayamadım mayalamaya okudukça heves ediyorum
    hadi tam sırası diyorum : )
    harika bir hafta dileklerimle...

    YanıtlaSil
  3. Herşeyin en doğalı en makbulüdür. Annem çok güzel ev yoğurdu yapar ve bizde afiyetle yeriiiz. Oğlum doğduğu zaman ek gıdalara geçtiğinde artık bende birkaç sefer yapmıştım iş başa gelince yapılıyor ama kıvamı biraz sulu oluyordu.... Ellerinize sağlık görsellerde çok güzel.

    YanıtlaSil