11 Ağustos 2010

HEPİMİZE HAYIRLI RAMAZANLAR

Minik Karnıyarıklar...Bahçe Patlıcanları.. Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar diliyorum. Yaklaşık bir aydır bloğa foto- yazı eklemedim. İşe, İstanbul' a, eve, bloğa 2 haftalık aradan sonra dönüş yapmış bulunmaktayım.

Ve ramazanla birlikte herşey yeniden başlıyor. Bense dönüş yolunda birçok foto çektim, biriktirdim. Paylaşmak istediğim ve günün anlam- önemine uyduğunu düşündüğüm tarifim,
Karnıyarık :) Mini mini bahçe patlıcanlarıyla yapılan karnıyarıklar, hafif ve lezzetli... Sanki patlıcanları kızartmamışsınızda közde pişirmişsiniz gibi bir tad elde ediyorsunuz. Bu sevimli minikler porsiyon büyüklüğü açısından da oldukça uygun. İç malzemesi bol soğan ve domatesli. İftar için hoş bir seçenek. Afiyet Olsun.

Ramazanda kendinize dikkat edin. Midenizi yormayın :)



Öncelikle patlıcanlarımızı kızartıp bir tepsiye yerleştiriyoruz.

İç harcını, kıyma, soğan, biber, bol domates, maydanoz, bir kaşık salça ve ayçiçek yağı ile hazırlıyoruz.

İçlerini açıp, karınlarını tuzlayıp, karabiberlediğimiz patlıcanlarımızı harcı ile dolduruyoruz.



En son üzerine yarım domates dilimi ve biber koyup pişiriyoruz. Tepsiye, yarım kaşık salça ile sos yapılmış yaklaşık 2 su bardağı suyu ekleyip ocakta pişmeye bırakıyoruz ..yaklaşık 20- 25 dakika.






























Fırında da çok güzel olur, hatta daha iyi olur. Ben fırında pişen karnıyarığı daha çok seviyorum ama bu seferlik böyle tercih ettik. Artık bir daha ki sefere. Afiyet olsun. Hayırlı iftarlar.


4 yorum:

  1. Çok canlı görünüyor. Sanki ye beni der gibiler. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Rabbim ne şahane bir görüntüdür bu böyle :) öyle güzel yapmış ve öyle güzel resimlemişsin ki elimi uzatsam alıcam sanki :) hatta alıp yemiş kadar oldum :) ellerine sağlık..şifa olsun..

    YanıtlaSil
  3. Bu güzel yorum için teşekkürler Zeliha..Hepimize şifa olsun :)

    YanıtlaSil