16 Mart 2010

KURU İNCİR TATLISI

KURU İNCİR..YABAN MERSİNİ..CEVİZ..

Babam inciri çok seviyor..ve tatlısını da öyle. Ne zamandır istediği bu kolay tatlıyı dün yaptım. Çok basit ve lezzetli, güzel bir meyve tatlısı. Ben yanına yaban mersini de ilave ettim. Şart değil ama güzel oldu..Tavsiye edilir.











Malzemeler: 10- 12 adet kuru incir
2 avuç ceviz
5 yemek kaşığı dolusu toz şeker
1 su bardağı su
yarım çay bardağı süt
tarçın

Öncelikle, incirleri güzel bir şekilde yıkayıp temizledim. Ilık suyun içinde 5 dakika kadar beklettim. Sonra sudan çıkarıp, alttan minik bir delik açarak içini cevizle doldurdum. Bir tencereye dizdim ve üzerine, su, süt, şeker ve çok az tarçın gezdirip orta ateşte pişmeye bıraktım. İyice şişecekler ve şerbeti hafif çekip sos  kıvamına gelecek. Ben tencerenin kapağını açıp birazda öyle pişirdim, şerbeti iyice koyulaşsın diye.. Kaymak yada dondurma ile servis edilince gayet hoş bir tatlı oluyor. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder