17 Eylül 2009

ŞİŞMEYEN POĞAÇALARIM:)

Peynirli Poğaça..

Fırsat buldukça poğaça yapmayı ve yemeyi çok seviyorum. Değişik tarifler denemek çok zevkli oluyor ve iyice anladım poğaçaların dünyasını:) Ne kadar yoğurulmalı, ne yapılmalı yada yapılmamalı...Ama yine de hüsrana uğramaktan kurtulamadığım oluyor:) ya da şöyle söylemeliyim, aradığımı bulamadığım zamanlar oluyor. En son, ramazının ilk sahurunda, soframıza biraz hareket gelsin diye hani, kahvaltılıkların yanına peynirli poğaça yaptım. Artık çok mu uykuluydum yada çok mu yorgundum bilmiyorum ama...istediğim sonuca ulaşamadım.
Malzemeler: 125 gr tereyağı
Yarım su bardağı süt ve yarım su bardağı yoğurt
( ben bu ölçüyü biraz aştım. çok az kalan yoğurdu
ziyan olmasın diye ekledim. siz eklemeyin:)
2 yumurta ( birinin sarısı üzerine)
4 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
4 - 5 su bardağı un
İçi için: Beyaz peynir, lor yada kaşar...Hangisini tercih ederseniz.
Hazırlanışı:
Aslında bu tariften çok lezzetli poğaçalar çıkıyor. Önceden yaptığım aynı tarifin fotoğraflarını koyduğumda anlaşılacaktır. Dışı çıtır içi pofidik lezzetli bir poğaça.. Tüm hamur malzemelerini karıştırıp gayet yumuşak bir hamur elde ediyorsunuz ve içini doldurduktan sonra, önceden açtığınız fırınınıza atıyorsunuz. 170 derecede 20- 25 dk. Ama benim gibi fazla yoğurmuyorsunuz:)


Gerçi durum o derece vahim değil...Yani yenmeyecek gibi değildi ama yine de poğaçalarımın tam şişmediği bir gerçek. Her zaman yaptığım pofidik poğaçalar olmadı.




Sanırım sorun; hamuru çok fazla yoğurmamdı ve her zamanki poğaça ölçülerimin biraz dışına çıkmıştım. Annemin hep söylediği gibi; poğaça hamuru, sadece malzemeler birbirini tutacak kadar yoğurulmalı..fazlası kabarmasını ve ağızda dağılan o kıvamını etkiliyor. Bende sahur mahmurluğu ile hamuru yoğurdumda yoğurdum:) Sonuç: Başarısız. Katmanların kabarmadığını fotoğraftanda görebilirsiniz. Olsun biz yine de yedik.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder