05 Mart 2012

Sarımsaklı Minik Ekmekler...Little Garlic Bunsss...

Sarımsaklı ekmek sevenler buraya :) Ben bayılırım! Genelde dilimlenmiş ekmek üzerine sürülen harç ile birlikte fırına verilir ve kızartılır. Bu ekmekler yumuşacık ve kıyır kıyır oldular. O kadar da hızlı hazırladım ki kendim bile şaşırdım. Malzemeler çok detaylı değil, yapımı oldukça pratik. Ben kelepçeli kek kalıbı kullandım ama yağlı kağıtla kapladığınız normal bir kek kalıbı da gayet güzel iş görür.

Buarada, ekmeklerimin yarısı sarımsak-peynirli diğer yarısı cevizli. Cevizli ekmeklerin üzerine fırından çıktıktan hemen sonra bir fırça ile pekmez sürmeyi unutmayın.

Afiyet olsun :)


Garlic Bunss...

I think Garlic bread lovers will like this recipe. I love it! I prepared this buns very quickly and easily. Materials are not detailed and this recipe is very practical.

By the way, I baked half of the dough with garlic and the other part of the dough with walnut. Soo,fluffy,yummy,tasty little breads are ready!


Ingredients:


Plain Flour 2 cups
1/2 cup yogurt or sour cream

1/2 cup milk
Salt 2tsp

3 teaspoons baking powder
3 teaspoons baking soda
1 cup cheese


Directions:


1. Mix everything together until you get a smooth dough.
2. Add oil and knead until the dough springs back when you press with yreour finger.
3. Roll the dough with a rolling pin.
4. Combine cheese and garlic.
5. Spread the garlic mixture on to the dough.
6. Roll the dough to form a log and then divide the dough into equal parts,put them in a pan.
7. In the mean time preheat the oven to 180 degree C. 8. Bake for 20-25 minutes until golden brown.



 




































Hazırlanışı:

1. Derin bir kapta 1,5 su bardağı unu, 1paket kabartma tozu,yarım paket karbonat ve tuzu karıştırıp ortasını havuz şeklinde açın.
2. Yoğurt ve sütü ekleyip yumuşak bir hamur yoğurup dinlenmeye bırakın.
3. Hamuru altını üstünü unlayarak yarım santim kalınlığında açın.
4.  Sarımsakları ve kaşar peyniri aynı kaba rendeleyin.
5. Açtığınız hamuru ikiye bölüp bir parçasına ceviz içini diğer yarısına da sarımsaklı karışımı yayın ve rulo şeklinde yayın.
6. Sardığınız hamuru, eşit parçalar halinde (yaklaşık 3 cm eninde) kesip iyice yağlanmış tepsinize yakın aralıklarla dizin.
7. 180 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin.


Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. sarımsaklı ekmeği dilimlerin üzerinde yapıyordum ve pekmezle hiç denememiştim bu şekilde denemeli ... ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyorlar ellerine saglık:)

    YanıtlaSil