20 Aralık 2011

Elmalı Truffle

Çok hafif, çok lezzetli...Yalancı ayçöreği :)

Bu sevimli küçük toplara bayıldım. İçinde ekstra şeker yok. Meyve var. Fındık, üzüm, kuruyemiş var, kan yapıcı. Tarçın var, kan şekerini düzenler. Kakao ve çikolata var azıcık, mutluluk verir. Eee daha ne olsun :)

Tarifi Filiz Teyzem' den aldım. Daha doğrusu onda yemiş ve bayılmıştım. Hiç vakit kaybetmeden uyguladım.

Yalnız şunu da belirteyim ki, eğer ay çöreğini çok seviyorsanız,ki ben bayılırım, bu tarif tam size göre. Ay çöreğinin iç malzemesinin aynı tadı, hemen hemen aynı dokusu ve kokusu var. Eğer bisküvinin yanında bir parçada kakaolu kek koyarsanız birebir olur.

Hani biz çoğu yemeğe 'yalancı' takısını ekleriz ya. Aslında çok daha zahmetli olan bir tarifin daha basitleştirilmiş halidir yapılan yemek. Bu sebeple 'yalancı' denir :) Sizde eğer ay çöreği çok seven ama yapmaya üşenen biriyseniz bu tarif  açlığınızı giderecektir ;)

Panpankedi tavsiye eder.

















Öncelikle kullandığınız bir rondonuz varsa onu çıkarın yoksa temiz bir poşet ve tahta kaşığa ihtiyacınız olacak.
Bisküvileri, fındıkları,üzümleri,elmayı rondodan geçirin. Yada elmayı rendeleyip,fındık ve bisküvileri poşette toz haline getirin. Üzümleride bütün ekleyin.

Sonra üzerine kakao,tarçın ve çikolataları ekleyip birbirine karıştırın.

Minik toplar yapıp hindistancevizine, fındığa yada antep fıstığına bulayın. Hepsi bu. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder