06 Mart 2010

SADE, MOZAİK, KAKAOLU KURABİYE

YUMUŞAK KURABİYE

Tarif paylaşımlarını seviyorum ve bunu yararlı buluyorum. Siz denememiş olabilirsiniz ama bunu yapan başka biri muhakkak bize anlatmalı. O yüzden paylaşmak istediğiniz tarifleriniz ( kendi tarifleriniz ya da bloglardan, kitaplardan  vs' den yararlandığınız ama çok sevdiğiniz tarifler olabilir) var ise beklerim...Çok lezzetli görünüyorlar en yakın zamanda deneyeceğim. Tarifi gönderen arkadaşıma teşekkürler.














































Bu, portakal ağaci' ndan bir tarif Ayca'cım.

Kurabiye hamuru için:
1 paket margarin, oda sıcaklığında (4/3 paket koydum, bir dahaki sefere terayağı ile karıştırarak yapacağım.)
2 kahve fincanı toz şeker (5 kahve fincanı koydum)
2 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı ayçiçek yağı
2 yumurtanın sarısı
2 paket kabartma tozu
aldığı kadar un (15-16 kahve fincanı)

Üzerine:
2 yumurtanın akı
toz şeker

Hazırlanması:

1. kurabiye hamuru için 1 paket margarini, 2 kahve fincanı toz şekeri, ( ben 5 kahve fincani koydum ama cok da sekerli olmadi , bence sekeri tam yerindeydi) 2 kahve fincanı yoğurdu, 1 kahve fincanı ayçiçek yağını ve 2 yumurtanın sarısını karıştırın.

2. karışımın üzerine önce 2 paket kabartma tozunu ekleyin. (normalde diğer tariflerde kabartma tozu undan sonra eklenir ama bu tarifte böyle) unu azar azar ekleyerek karışıma yedirin ve yumuşak bir hamur yapın. hamuru yaklaşık 10 dakika yoğurun. hamurun üzerine bir bez kapatıp 5-10 dakika dinlendirin.

3. 2 fırın tepsisini çok hafif yağlayın. fırını 200C'ye getirin. hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle şekil verin. (yuvarlak veya elips) kurabiyeleri tepsiye dizin. üzerlerine yumurta akı sürüp toz şeker serpin. ısınmış fırında üzerleri hafif pembeleşene kadar (yaklaşık 15 dakika) pişirin. Bu tariften 32 adet kurabiye çıkıyor.

Not: Kurabiye hamurunda yoğurt olduğu için soğuduktan sonra yumuşak kalacaklardır. Ayrıca üzerlerine yumurta akı sürdüğünüz için çok fazla kızarmayıp beyaz olacaklardır.

Not:  Ayca'cim ben kurabiye hamurunun bir kismini ayirip kakao ilave ettim, kakaolu kurabiye oldu. Çıkınca üzerine pudra şekeri serptim. Üçüncü  bir çesit olarak da her iki kurabiye hamurundan eşit parçalar alıp karıştırıp mozaik kurabiye yaptım. Böylelikle görüntü olarak 3 farklı çeşit oldu. Yumuşacık ağızda dağılan kurabiyeler oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder