18 Ocak 2010

KURABİYE

LOKUMLU UN KURABİYESİ

Aslında ben bu tarifi pek sevmiyorum. Çok iyi ya da vasat olması farketmiyor, lokumlu kurabiye benim lezzetim değil. Olsada yesem demiyorum...Peki, niye yapıyorum ve niye tarifini veriyorum? Yapıyorum çünkü başta annem olmak üzere evdekiler ve arkadaşlarım bu tarifi çok seviyor. Tarifini blogda yayınlıyorum çünkü sonuç itibariyle çok sevmesemde başarılı ve hoş bir lezzet. Dileyen fikir sahibi olsun diye...Gerçi heryerde de tarifi var öyle değil mi:)

Malzemelere ve hazırlanışına bakıldığında çok yabancı birşey yok, içine şeker konulmamış un kurabiyesi hamuruna lokum koyup kapatmak ve piştikten hemen sonra içine koymadığımız pudra şekerini üzerine dökmek. Hepsi bu...

Kurabiyelere bu şekli vermek daha iyi oluyor bence çünkü lokum ve hamur dengesi sağlanıyor. Yuvarladığınızda ise kurabiyenin yanlarında fazla fazla boşluklar kalıyor ve siz lokumu bulana dek biraz yoruluyorsunuz :) O yüzden alttaki şekli tavsiye ederim.



Ama yok ben böyle mini mini top kurabiyeler istiyorum görünüşü de önemli diyorsanız size kalmış tabi. Kurabiyeleriniz fırından çıktıktan sonra sıcak sıcakken daha, iyice pudra şekerine bulayın. Çünkü iç harcında şeker yok denecek kadar az.


Malzemeler:
Yarım paket margarin yada tuzsuz tereyağı

2 yemek kaşığı pudra şekeri yada şeker koymayabilirsiniz ( ben kullandım, tepeleme değil silme olacak)


2 yemek kaşığı sıvıyağ

3- 4 su bardağı un

1 paket vanilya

1 çay kaşığı kabartma tozu

Lokum ( güllü lokum kullandım)

Hamuru yaptıktan sonra yarım yarım kestiğiniz ( isterseniz bütün yada daha küçük parçalar halinde koyun) lokumları kurabiye hamurunun içine koyup kapatın. En üstteki şekli öneririm.

150- 160 derecede 15- 20 dk kadar pişirin. Üzerlerinin kızarmamasına dikkat edin. Afiyet olsun...


2 yorum: