21 Şubat 2008

Bir Diyabetlinin Yemek Günlüğü...

Biraz Kalsiyum Biraz Karbonhidrat Biraz Protein Biraz da Sebze...
Bir diyabetli olarak blogumda bu konuya da yer vermem gerektiğini düşündüm. Pastalar, börekler, tatlılar derken asıl yapmamız gerekeni unutmamalıyız. Yani doğru ve sağlıklı beslenmeyi. İçinde bulunduğumuz şu dönemde kilo, kalp, şeker, tansiyon derken heryerde yiyecekten içecekten konuşur olduk. Aslında hepimiz diyetteyiz. Bende nacizane, düzenli olarak diyetisyene giden ve bu konuda eğitim alan bir şeker hastası olarak, yapmaya çalıştıklarımı ve aldığım bilgileri sizle paylaşmak istiyorum.

Tabi ki bir kişinin yapısı, metabolizması, huyu suyu, yaşam şekli ve ruh hali dahil olmak üzere pek çok özelliği diyetini ve beslenme şeklini belirler. Birinin uyguladığını diğerinin de tatbik etmesi doğru olmamakla birlikte kötü sonuçlar doğurabilir. Benim paylaşacaklarımsa toplum içinde pekçok kez şahit olduğumuz bazı yanlış uygulamaları aydınlatmaya yönelik. Belki de herşey bilmekle başlıyor. Bilenle bilmeyen bir olmuyor belli ki:) Ben de diyabete alışma sürecinde öğrene öğrene doğruları kavradım ve bilgisizliğimin başıma neler açabileceğinin farkına vardım. Bu sebeple faydalı bir bölüm olması dileğiyle diyorum.

Aşağıda hazırlanmış olan tabak karbonhidrat sayımı ile diyet yapan bendenize ait. Ölçüldü biçildi ve hazırlandı..her zaman olduğu gibi. Yapılan en önemli yanlışlardan biri tek yönlü beslenmek. Oysa ki tabağınız her türlü yiyeceği uygun miktarda barındırmalı. Sağlıklı bir tabakta ve diyette olması gereken kalsiyum( yoğurt, süt, peynir vs.) karbonhidrat ( ekmek, makarna, pirinç, bulgur vs.) protein ( kırmızı et, tavuk, balık vs.) ve sebzeyi birbirinden ayırmamalısınız. Bu tabakta olduğu gibi. Tabakta 3 yemek kaşığı kırmızı et, bir küçük kase kadar yoğurt, yine bir küçük kase bulgur pilavı ki bulgur kepek ekmeğine pirinç ise beyaz ekmeğe denk oluyor ve birkaç parça domates salatalık var. Tabi ki bu benim kiloma ve yapıma uygun bir porsiyon. Değişiklik gösterecek tek şey porsiyon ölçülerinin vücut kitle endeksinize göre ayarlanmasıdır.
Biraz disiplin biraz irade ve doğru bilgilerle herşey yoluna giriyor. Aynı ben de olduğu gibi:) Sağlıklı günler, sağlıklı tabaklar...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder