15 Nisan 2013

Patlıcan Soslu Makarna...Beğendili Penne...

Herkese merhaba...Uzun süredir denemeyi istediğim ve patlıcan sevmeyenleri bile yola getiren bu tarifi şiddetle tavsiye ediyorum. Makarna, güzel bir şekilde soslanmadıkça benim için sıkıcı bir yemek. Damak zevkinize uygun tadlarla tariflerinizi lezzetlendirmeniz mümkün. Bu makarnayı çoğunuzun bildiği bir makarnacı da yemiştim. Normalde küp küp kesilmiş domates soslu patlıcanla yaparım ben makarnayı. Patlıcanın bu hali yani beğendili hali makarnaya müthiş yakışmış. Normalde hünkar beğendi sevenler ki ben çok severim bu tarife bayılacak.

Diyabetli arkadaşlarımında ölçerek ve hesaplayarak gayet rahat yiyebileceği bir tarif. Zaten patlıcanın karbonhidrat değeri oldukça düşük.
Bir orta boy (100gr) patlıcanın KH Değeri: 4- 5.
Makarnanın: 2 yemek kaşığı 15gr. Patlıcanı beğendilemek için 1 yemek kağışı unuda unutmamak gerek. Kısacası 4 yemek kaşığı dolusu soslu makarna ile yaklaşık 30-35 gr KH tüketmiş oluyorsunuz.

Panpankedi tavsiye eder.








Hazırlanışı:

Yukarda yazılı malzemeler üzerinden sırasıyla şöyle gidiyoruz.

1. İlk önce patlıcanlarımızı yıkayıp kuruladıktan sonra közlenmeye ( ocakta, fırında, köz tavasında vs...) bırakıyoruz.

2. O sırada yarım paket makarnayı ki ben penne tercih ettim kaynatmaya başlıyoruz. Makarna suyuna 1 çay kaşığı tuz atmayı unutmayın.

3. Patlıcanlar közlendikten sonra ( heryeri yumuşayacak- yaklaşık 20 dk sürüyor) dinlenmeye alıyoruz.

4. Haşlanan makarnayı süzüp kenarda bekletirken, patlıcanları soyup rondoda inceltiyoruz.

5. Makarna tenceresinin içerisine 3 yemek kaşığı zeytinyağını koyup üzerine de 1 yemek kaşığı dolusu un ilave ediyoruz. Hafif kavrulan una yavaş yavaş 1 bardak sütünü koyarak muhallebi kıvamına getiriyoruz.

6. Rondoda çektiğimiz patlıcanları, 1 çay kaşığı tuz ve 1 tutam karabiber ile beşamel sosunun içine katıp karıştırıyoruz.

7. En son makarnamızı da ilave edip altını kapatıyoruz. Ben makarnanın üzerine haşlanmış tavuk göğsü de ekledim. Tercihe göre ilavelerde bulunabilirsiniz ama tavuğu kesinlikle tavsiye ederim.

Afiyet olsun :)





1 yorum:

  1. Közlenmiş patlıcanın girdiği her yemek lezzetli olur eminim bu da öyledir.eline sağlık

    YanıtlaSil