02 Şubat 2008

Karışık Meyveli Tart

Meyveli Tart

Tart yapmayı çok seviyorum. Yemesini de tabiki:) Ama en çok süslemesini seviyorum. Tamamen hayal gücünüze kalmış bir şey. Bu tartı da en son teyzmlere giderken yapmıştım.Yiyenler çok beğendi umarım siz de beğenirsiniz.

Malzemeler:

Hamuru için:

250 gr un= 2, 5 su bardağ

125 gr tereyağı yada margarin ( soğutulmuş)
50 gr pudra şekeri yada toz şeker
1 paket vanilya
1 yumurta sarısı
1 tutam tuz, 2 çay kaşığı kabartma tozu
Kreması için:
4 su bardağı süt

2 yemek kaşığı mısır nişastası
4 yemek kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
2 yumurta sarısı
1 paket vanilya
1 tutam tuz
Üzeri için: 1 paket tart jöle

İlk önce tart hamuru için tüm malzemeyi karıştırıyoruz. Ben bunu elimle yoğurarak değil mutfak robotuyla yapıyorum. Robota ilk önce unu sonra buzdolabından çıkardığınız soğuk tereyağını küplere bölerek koyun ve ardından tüm malzemeyi ekleyerek robotta kırıntılı parça parça bir hamur olana kadar çevirin. Robotta 1 dk kadar çevirseniz yeterli. Sonrasında hamuru bir poşete yada streç filme sarıp dolapta 1 saat kadar bekletin. Bu sırada iç kremasını hazırlayın. Tüm malzemeleri bir tencereye koyup kaynayana kadar karıştırın. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alın ve vanilyasını katıp karıştırın. Ilınmaya bırakın.

1 saat buzdolabında beklettiğiniz hamuru merdane ile yaklaşık yarım santim kalınlığında açın ve
varsa tart kalıbınıza ya da yuvarlak bir borcama yerleştirin. 15 dk 180 derecelik fırında rengi değişinceye kadar pişirin. soğuyunca kremasını içine yayın. Üzerine ise istediğiniz meyvelerle istediğiniz şekilde kaplayın. Çilek, muz, kivi, elma, armut, nar, mandalina yada portakal...vs
En son olarak üzerine hazırladığınız jöleyi dökün.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder