07 Ekim 2016

GÜNLÜK SÜTTEN EV YOĞURDU

Herkese merhaba. Uzun aradan sonra vereceğim bu ilk tarif beni özetliyor aslında. ''Günlük sütten ev yoğurdu'' Çünkü benim tatlı oğlum hayatıma girdiğinden beri önem sıram ve yönüm değişti. Elbette, artık alışmaya başladığımız bu dönem benim için yoğurt,peynir,tarhana üçgeninde hayat buldu:) 

Ben bir diyabetli olarak daha yakınım sağlıklı doğal besinlere yada bazen çooook uzağım. Yine de hayat yeni bir can ile tekrar şekilleniyor. Bu sebeple Kaan için sık sık yoğurt yaptım. Artık günlük sütü her yerden bulabiliyorsunuz. Bu iş kolay. Gerisi biraz denge:) 

Aldığınız sütünüzü bir parça yoğurt ile mayalamak kalıyor. Hepsi bu. Yalnız, şu yoğurt makinaları varya hani,işte onlar da çok işe yarıyor ve gayet iyi sonuç alıyorsunuz. Tutmadı derdi yok. Aklınızda bulunsun istedim çünkü çok da pahalı ürünler değil. 

Buarada bebek yoğurdu olunca tabii,ben Kaanın yoğurdunu küçük cam kavanoz ve bardaklara mayalıyordum. Bir kullanımlık olsun diye. Çok kullanışlı oluyordu yanımda taşımak açısından da...

Bebelerimize öpücükler. Annelere sevgiler,saygılar:) 

Sütün en faydalı hali efendim. Günlük sütten ev yoğurdu.











Hazırlanışı:

1. Aldığınız sütü bir tencerede ısıtın. Yalnız, eğer açık süt alıyorsanız sütünüzü bir taşım kaynatıp sonra ılınmaya bırakmalısınız.

2. İşte en önemli nokta. Sütün sıcaklığı. Ne çok sıcak ne çok ılık. O serçe parmak süte girecek ve yanmayacak. Sıcaklığı hissedeceksiniz. İşte doğru oran budur:)

3. Öncelikle sütü mayalamadan genişçe bir bezin ortasına alın çünkü mayalama işleminden sonra fazla hareket etmemeli. Sıcaklık ayarı iyi ise 1 tatlı kaşığı yoğurdu tencerenin kenarından salıverin:)

4. Tencerenin kapağını kapatıp üzerinde durduğu bohça bezine yada herneye sarıyorsanız ona sıkıca sarın ve fazla yalpalamadan sakin sıcak bir köşeye alın.

5. Normalde 5 saatte mayalanıyor ve 5 saat sonunda örtüsünden çıkarıp tencerenizi buzdolabına koyabilirsiniz. 

6. Baktınız yoğurdunuz tutmadı. Bir ihtimal daha var! O da tencereyi kaptığınız gibi fırına atmak ve 50-100 derece arasında 1-2 saat mayalandırmak. Bu yöntemi de çok uyguladım. Gayet iyi sonuç verir.

7. Heee,hiç mi olmadı. Ozaman mayası tutmayan sütlerimizi nasıl lezzetli peynirlere dönüştürdüğümüzü bir sonraki yazımda okuyabilirsiniz:)

Hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder