23 Eylül 2013

FISTIK EZMELİ KURABİYE

Herkese merhaba. Uzun süredir kurabiye yapmıyordum ve blogda bu eksikliği hissetmeye başlamıştım. Fıstık ezmesini severek tüketen ben uzun süredir denemeyi planladığım bu tarifte karar kıldım. Hazır elimin altında bir kavanoz fıstık ezmesi varken tam zamanıdır diyerek işe koyuldum :) Tarifi kendi kurabiye tariflerimi de düşünerek oluşturdum. Yani, herhangi biryerden (dergi,kitap,site vs.) değil. Yalnız sonuç mükemmel oldu. Israrla tavsiye ederim. Bundan sonra sık sık yapacağım bir tarif oldu. Kurabiye ,hoş fıstık kokusu ve ağızda dağılan dokusuyla, özellikle süt ve çay ile muhteşem. Bir tane, sonra bir tane daha derken kendinizi durduramayabiliyorsunuz:) Bir diyabetli olarak dikkatle tükettiğimi özellikle belirtmek isterim :) Panpankedi tavsiye eder.






Hazırlanışı:

1. Oda sıcaklığında yumuşamış olan 125gr. margarini derin bir kaba alın.

2. Margarinin üzerine pudra ve esmer şekeri ekleyip iyice karıştırın.

3. Bulamaç haline gelen karışıma bir yumurtanın sarısını ve 2 yemek kaşığı fıstık ezmesini ekleyip karıştırmaya
devam edin.

4. Karışımın üzerine un,nişasta,pirinç unu ve kabartma tozunu da ilave edip orta sertlikte bir hamur elde edin.

5. Altını ve üstünü unladığınız hamurunuzu merdane yardımıyla 1 cm. kalınlığında açarak kurabiye kalıpları ile şekillendirebilirsiniz.

6. Ya da hamurdan ufak parçalar koparıp, avuç içinde yuvarlayarak tepsinin üzerine alın. Tepsiye dizdiğiniz küçük toplara bir çatalla üzerlerine bastırarak yassı bir şekil verin.

7. Şekillendirdiğiniz kurabiyeleri 200 derecede 10- 15 dk. pişirin.

8. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder