18 Nisan 2013

Nohutlu Kuru Kabak Yemeği

Herkese merhaba. Çok uzun süredir merakla denemeyi beklediğim bu tarifimi sizlerle paylaşabiliyorum artık. Kuru kabak yemeğini çok sevenlerin yanında henüz hiç tatmamış ve hatta duymamış olanlar olabilir. Bense aslında yabancısı olmadığım bu lezzeti ilk kez kendimce yorumladım. Çoğunlukla haşladıktan sonra soğanla kavurup yanına yoğurt ikram ediliyor fakat ben biraz panpanca yaptım.

Geçenlerde yemek için ne yapayım derken, kilerimdeki kurutulmuş kabakları farkettim. İyi ki de yapmışım çünkü sahiden beklediğimin üzerinde bir lezzet ile karşılaştım. Ben genellikle yemek ve çorbalarımda kurubaklagil kullanırım çünkü karbonhidrat değeri oldukça düşük olan bu nimetler hem lezzetli hemde kan şekerini korumada oldukça faydalı. Buzluğumda daima hazır pişmiş olarak sakladığım, kurufasülyelerim, nohut ve barbunyalarım bulunur. Bu yüzden gerek sıcak yemeklerde gerekse salata olarak çok tüketirim. Kabak yemeğini yaparken de nohut kullandım. Biraz soğan ve sarmısakla birlikte inanılmaz pratik ama bir okadar lezzetli bir yemek oldu. Ayrıca bir diyabetli olarak çok rahat tükettim. Kalori diyeti yapan yani zayıflamaya çalışan herkese de önerilir. Ağız tadıyla yenebilecek çok hafif bir lezzet.

Panpankedi tavsiye eder.










Hazırlanışı:

Malzemeler resimde yazıldığı gibidir ve tarif  4 kişiliktir.

1. 1 su bardağı kuru kabağı kaynamış suyun içinde 10 dk kadar kaynatın ve süzüp kenara alın.

2. İçini boşalttığınız tencerenin içine yarım çay bardağı kadar ayçiçek yağı koyup, sarımsak ve soğanları kavurun.

3. Yaklaşık 3 dakika kadar kavrulan soğanların üzerine yarım yemek kaşığı kadar biber salçası ekleyip kavurmaya devam edin.

4. Kavrulan karışımın üzerine kabakları ilave edip 1-2 karıştırdıktan sonra 1 avuç nohut ile tuzunuda koyun ve 1 su bardağı suda 15dk. daha pişirin.

Afiyet olsun :)







3 yorum:

  1. İlk kez görüyorum, enteresan ve iştah açıcııııı :)

    YanıtlaSil
  2. ımmm nefıs gorunuyor ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık çok güzel olmuş...
    yumurtalı kabak tarifi bu da benim tarifim :)

    YanıtlaSil